
DeurneNU! durft vooruit
DeurneNU! zet volgende stap met nieuw college en vernieuwde fractie!
Deurne, 2 juni 2026
Een bijzondere raadsvergadering gisteravond, waarin we als DeurneNU! een nieuwe stap hebben gezet voor Deurne.
Met trots feliciteren wij onze wethouders Janke van Dijk en Wouter Bulten met hun benoeming. Samen met Jeroen van Lierop, Joan van Rixtel en Geert van Rijt vormen zij het nieuwe college dat de komende jaren aan de slag gaat voor onze gemeente. Wouter en Jeroen vervullen hun wethouderschap in deeltijd, terwijl Joan, Geert en Janke fulltime aan de slag gaan.
Door de benoeming van Janke als wethouder ontstond er een plek in de gemeenteraad. We zijn daarom blij dat Danny Jonker is beëdigd als nieuw raadslid voor DeurneNU. We wensen Danny veel succes in zijn nieuwe rol.
Tijdens deze vergadering werd ook het nieuwe coalitieakkoord gepresenteerd. Een belangrijke mijlpaal en de basis waarmee we verder bouwen aan een sterk, leefbaar en toekomstbestendig Deurne.
Tegelijkertijd namen we afscheid van Helm Verhees. Na 12 jaar wethouderschap en maar liefst 26 jaar actieve inzet in de Deurnese politiek sluit hij een indrukwekkend hoofdstuk af. Namens DeurneNU bedanken wij Helm voor zijn jarenlange betrokkenheid, ervaring en inzet voor onze gemeente.
Met dit nieuwe college, onze vernieuwde fractie en het coalitieakkoord kijken we vol vertrouwen naar de toekomst.
Wij durven vooruit. Samen met Deurne.

